ή εξαπατήθηκαν ή μας εξαπάτησαν ή μάς είπαν την αλήθεια

Ο Πασκάλ κάνει έναν έξυπνο συλλογισμό.
Λέει:Οι Απόστολοι του Χριστού ,που μάς μετέφεραν τα περί Αυτού,ή εξαπατήθηκαν από τον Χριστό ή μάς εξαπάτησαν εν γνώση τους ή μάς είπαν την αλήθεια.

Στην πρώτη περίπτωση κάτι τέτοιο φαντάζει τρελό καθώς οι ίδιοι οι Απόστολοι υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες τής ζωής ,του θανάτου και τής Ανάστασης του Δασκάλου τους.

Στην δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να εξετάσουμε τα κίνητρα που θα οδηγούσαν τους αποστόλους να κάνουν κάτι τέτοιο.
Τα χρήματα; Η δόξα; Τι κέρδισαν από το κήρυγμα τους πέρα από διωγμούς,φυλακίσεις,εξορίες,βασανιστήρια και θάνατο;
Μήπως οι αγράμματοι ψαράδες είχαν κάποια υψηλή φιλοδοξία για να αλλάξουν τον κόσμο ;Κάθε άλλο!Ακόμα και μετά την Σταύρωση ξαναγύρισαν στο επάγγελμα του ψαρά για να βγάλουν τα προς το ζήν και να θρέψουν τις οικογένειες τους.
Άλλαξαν τρόπο σκέψης μόνο μετά την Πεντηκοστή,όταν και ενισχύθηκαν από το Πνεύμα του Θεού για να αρχίσουν την διακονία του κηρύγματος.

Τελικά από τις τρείς παραμένει ως μόνη λογική εκδοχή ,η τρίτη:ότι οι ταπεινοί ψαράδες της Γαλιλαίας μάς είπαν την αλήθεια .
Έστω την αλήθεια ΤΟΥΣ.Μάς είπαν τα βιώματα τους και πέθαναν γι αυτά.
Συνεπώς δεν προσπάθησαν να εξαπατήσουν κανέναν.
Τώρα,το αν κάποιος θα δεχτεί τα βιώματα αυτά ως καθοριστικά για τη δική του ζωή και συνεπώς τον Χριστό ως Θεό Σαρκωθέντα,είναι άλλο ζήτημα.
Πάντως δεν είναι ,με κανένα τρόπο ζήτημα που προσκρούει στη λογική εκτός αν αυτή μετατραπεί σε άρνηση της πραγματικότητας.

1 Commento

Archiviato in Uncategorized

Una risposta a “ή εξαπατήθηκαν ή μας εξαπάτησαν ή μάς είπαν την αλήθεια

  1. Ο συλλογισμός του Pascal έπρεπε να τεθεί με τον ακόλουθο τρόπο, για να είναι εξυπνότερος:

    «Αν υποθέσουμε ότι οι Απόστολοι του Χριστού (και ο ίδιος ο Χριστός κατ’ επέκταση) ήταν πραγματικά πρόσωπα και όχι φανταστικά δημιουργήματα (αφού αντικειμενικές πηγές και αναφορές για τη ζωή και το έργο τους δεν υπάρχουν, παρά μόνον σε θρησκευτικά κείμενα), τότε οι Απόστολοι του Χριστού που μας μετέφεραν τα περί Αυτού ή εξαπατήθηκαν από τον Χριστό ή μας εξαπάτησαν εν γνώση τους ή μας είπαν την αλήθεια.»

    Αν ισχύει το πρώτο σκέλος, τότε έχει αξία και το δεύτερο. Φυσικά, ο Pascal έζησε σε μία θρησκοληπτική κοινωνία, ώστε ήταν αδύνατον να αμφισβητήσει την ύπαρξη του Χριστού και των Αποστόλων χωρίς να βάζει σε κίνδυνο τη ζωή του.

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo di WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione /  Modifica )

Google photo

Stai commentando usando il tuo account Google. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione /  Modifica )

Connessione a %s...